مدتی بود گوگل کروم روی سیستمم (اوبونتو 14.04) بازی در می آورد و مشکلات زیر رو داشتم:

  • درگیر شدن CPU توسط پروسس gnome-keyring پس از اجرای گوگل کروم.
  • لود شدن با تاخیر زیاد پسوردهای ذخیره شده در گوگل کروم .
  • بسته نشدن کامل گوگل کروم پس از بستن پنجره اصلی با اینکه تیک Continue running background apps when Google Chrome is closed را برداشته بودم.

مورد سوم باعث می شد که برای باز کردن مجدد گوگل کروم به خطای Your profile could not be opened correctly بر بخورم!

پس ار بررسی فراوان و گشت و گذار در issue های پروژه chromium و صفحه support گوگل برای گوگل کروم، متوجه شدم برای هر کدام از سه مورد فوق، thread ها و issue های بازی در این سایت ها وجود داره که فعلا مثل اینکه کسی بهشون توجه نمی کنه!

 

دلایل استفاده اصلی من از گوگل کروم:

  • سرعت بالا
  • پلاگین های خوب و متنوع
  • قابلیت ذخیره کردن پسورد های در اکانت گوگل و سینک شدنش رو دستگاه های مختلف

بخاطر این مشکلا بدنبال جایگزینی برای نیازمندی هام گشتم. قبلا وقتی مک بوک داشتم یک بار برای اینکه کروم توی OSX مصرف باتری زیادی داشت از Opera استفاده کرده بودم و راضی هم بودم. Opera گزینه خوبی بود چون هم بر پایه پروژه chromium هستش و سرعت گوگل کروم رو داره. با استفاده از پلاگین Download Chrome Extension، تمام extension های کروم روی اپرا نصب میشه.

فقط می موند قابلیت سینک و ذخیره سازی پسورد ها که اونم رفتم سراغ سرویس cross browser با نام LastPass که برای تمام مرورگرها پلاگین داره و برای سیستم عامل های موبایل هم app داره.

الان از این تصمیمم راضیم و مشکلاتم حل شده و تازه یکسری مزیت ها هم داره:

  • دانلود منیجر Opera قویتر از کروم
  • امکان لود شدن تب ها وقتی روی آنها کلیک شد در Opera منو یاد فایرفاکس میندازه (کروم این قابلیت رو نداره)
  • سرعت Opera کمی بیشتره و مصرف کمتر حافظه رم کمتری داره

پ.ن. ابزار ها وسایلی هستند برای رساندن ما به اهدافمون، هیچ وقت رو اوتها تعصب نداشته باشیم و روی کار و هدفمون تعصب داشته باشیم.