During learn and experience

۵ مطلب در مهر ۱۳۸۷ ثبت شده است

اکثریت نادان و اقلیت خائن

اوریانا فالاچی روزنامه نگار برجسته ایتالیائی ، از وینستون چرچیل سئوال میکند ، آقای نخست وزیر شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آنسوی اقیانوس هند میروید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید ، اما این کار را نمیتوانید در بیخ گوشتان یعنی در کشور ایرلند که سالهاست با شما در جنگ وستیز است انجام بدهید ؟ وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ میدهد : برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج داریم که آن دو ابزار را در ایرلند در اختیار نداریم . روزنامه نگار میپرسد . آن دو ابزار چیست ؟ چرچیل پاسخ میدهد : اکثریت نادان و اقلیت خائن .

۲۳ مهر ۸۷ ، ۱۰:۵۳ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

تبدیل سریع تاریخ شمسی به میلادی و بلعکس

سلام
در سایت زیر برای کسانی که می خواهند به سرعت معادل میلادی تاریخ تولد خود را بدست بیاورند امکان جالبی آوردن شذه است :

http://www.taghvim.org/
----------------------------------------
مطالب مرتبط :
تقویم شمسی جاوا اسکریپت
مشاهده تقویم فارسی در ASP.NET
----------------------------------------
۲۳ مهر ۸۷ ، ۰۹:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

لیست مخاطرات و ریسک ها در RUP (قسمت دوم)

انواع ریسک :

  1. ریسک های مستقیم : ریسک هایی هستند که تحت حوزه فعالیت ما می باشند وبرای ارائه راه حل برای کنترل آنها می توانیم از حوزه اختیارات خود استفاده کنیم .
  2. ریسک های غیرمستقیم : ریسک هایی هستند که تحت کنترل مستقیم ما نمی باشند و ارائه راه حل برای کنترل آنها نمی تواند مستقیم از سمت ما انجام شود .

استراتژی برخورد با ریسک :

  1. اجتناب از ریسک : سازماندهی مجدد پروژه بطوری که پروژه تحت تاثیر ریسک ها شناخته شده قرار نگیرد .
  2. انتقال ریسک : سازماندهی مجدد پروژه بطوری که مدیریت ریسک بر عهده چیزی یا کسی دیگر از اجزای پروژه باشد (مشتری و ...) این روش یک استراتژی خاص از نوع اجتناب از ریسک است .
  3. پذیرش ریسک : تصمیم به زندگی با ریسک بعنوان یک موضوع محتمل الوقوع . کنترل دلایل ریسک و تصمیم گیری درمورد اینکه اگر ریسک بوقوع پیوست چه طرحی برای کنترل ریسک باید اجرا شود و همچنین ارائه طرح های پیشگیرانه .
----------------------------------------
مطالب مرتبط :
لیست مخاطرات و ریسک ها در RUP (قسمت اول)
----------------------------------------

۲۳ مهر ۸۷ ، ۰۸:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

گلشیفته فراهانی هم رفت .



سلام

شاید بازدید کنندگان این سایت عادت نداشته باشن به غیر از مطالب فنی و جملات بزرگان چیز دیگری توی این سایت ببینن ولی مدت زمانیه موضوع بازی گلشیفته فراهانی در هالیوود برام جالب شده و در این مدت همیشه پیگیر اخبارش بودم .
هنوز فیلم Body of Lies رو ندیدم ولی تقریبا مطمئنم با این سروصدایی که برپا شده بازی گلشیفته باید خیلی چشم گیر باشه .
من کاری به مسائل سیاسی و ... ندارم ولی توی این نوشته می خواهم درس هایی که از گلشیفته گرفتم مطرح کنم اگه شما هم نظرتون رو بگید خوشحال می شم :
  1. شهامت گلشیفته توی این قضیه فوق العاده تحسین بر انگیزه و برای من خیلی قابل احترام که یک نفر برای هدفی که بهش ایمان داره بتونه اینقدر فشار رو تحمل کنه .
  2. لباسی که گلشیفته توی مراسم فرش قرمز بر تن کرده بود از تمام جهات بیانگر بزرگ منشی و سادگی گلشیفته بود (که شاید کمتر کسی به این قضیه توجه کرده باشه )
  3. اینکه گلشیفته توی این مدت فقط تمرکز کرده بر روی کارش و کمتر مصاحبه سیاسی و ... می کنه نشان میده هدفش خیلی بزرگه (البته گذر زمان بیشتر مسائل رو شفاف میکنه )
  4. رفتار گلشیفته در آمریکا نشون میده از خیلی شرایط توی ایران ناراضی بوده ولی با این حال توی اون وضعیت هم تونسته توی فیلد کاری خودش در ایران جزو بهترین ها باشه و با کیفیت بالا کار کنه .
  5. ترس چیزیه که فکر می کنم برای گلشیفته معنی خاصی نداره و به همین دلیله اینقدر ایمانش در راه رسیدن به هدفش قویه .
  6. وجود حامی خوب در زندگی (همسر ، پدر ، مادر و...) می تونه برای انجام هر کاری (حتی بر خلاف عرف معمول) اعتماد به نفس انسان رو مضاعف کنه .
شاد باشید

نظر یادتون نره
۲۱ مهر ۸۷ ، ۱۸:۴۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

لیست مخاطرات و ریسک ها در RUP (قسمت اول)

لیست ریسک ها (Risk List) یک محصول (Artifact) در RUP می باشد که شامل یک لیست مرتب (بصورت نزولی) شده از ریسک ها و مخاطرات شناخته شده در پروژه است . این لیست همچنین شامل راه حل های احتمالی برای کاهش هر کدام از ریسک ها می باشد .

وظیفه تهیه این محصول بر عهده مدیر پروژه می باشد و در ابتدای فاز Inception تهیه می شود و در ادامه فازهای پروژه ویرایش می شود . پیشنهاد می شود حداقل در انتهای هر Iteration این محصول مورد بازبینی قرار گیرد.
این محصول یکی از مهمترین محصولات RUP می باشد و به هیچ وجه حذف آن از فرایند تولید نرم افزار توصیه نمی شود . در مورد اهمیت این محصول همین بس که این محصول بعنوان ورودی برای 18 فعالیت RUP معرفی شده است .
این محصول خروجی فعالیت های زیر در RUP می باشد :

1. تشخیص و ارزیابی ریسک ها (Identify and Access Risks)
2. ارزیابی وضعیت پروژه (Monitor Project Status)
----------------------------------------
مطالب مرتبط :
ادامه مطلب (قسمت دوم)
----------------------------------------
۱۶ مهر ۸۷ ، ۱۲:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام