During learn and experience

۲ مطلب در مرداد ۱۳۸۸ ثبت شده است

EntryPoint در برنامه های GWT

سلام
دیروز یکی از همکارام بصورت تصادفی متوجه شد که در برنامه های GWT کلاسی که متد onModuleLoad درون آن قرار دارد لزومی ندارد که حتما رابط EntryPoint را implement کرده باشد و فقط کافی است امضای صحیح متد onModuleLoad را درون خود داشته باشد و درون فایل gwt.xml نیز آن کلاس بعنوان نقطه آغازین برنامه معرفی شده باشد.

جالب بود نه !

شاد باشید.
۲۵ مرداد ۸۸ ، ۲۳:۱۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سعید زرین فام

GWT Architecture



چند روز پیش عکس فوق را درباره معماری GWT دیدم که خیلی عالی معماری یک برنامه GWT را تشریح کرده بود (البته بغیر از اینکه درباره hosed mode و hosted mode browser چیزی نگفته است).

همانطور که ملاحظه می کنید عکس فوق دو قسمت اصلی دارد ، که من نام آنها را قسمت بالا و قسمت پایین عکس می گذارم و همچنین چهار مربع زرد رنگ عملیات های لازم برای تولید یک برنامه GWT را تشریح کرده است ، این عملیات عبارتند است:
  • Write: عملیات نوشتن کد برنامه GWT (هم سمت سرور و هم سمت کلاینت).
  • Compile: کامپایل کدهای سمت کلاینت برنامه GWT به جاوااسکریپت.
  • Run/Test: اجرای برنامه برروی سرور.
همانطور که در قسمت بالای عکس مشاهده می کنید یک عملیات Write وجود دارد که مربوط به کدهای جاوایی است که در نهایت باید به جاوااسکریپت کامپایل شوند (کدهای سمت کلاینت). همانطور که ملاحظه می کنید این قسمت از معماری GWT از دو مولفه اصلی کتابخانه زمان اجرای جاوای شبیه سازی شده توسط GWT و کتابخانه رابط کاربری GWT تشکیل شده است.

کتابخانه زمان اجرای جاوا(شبیه سازی شده توسط GWT) : نسخه شبیه سازی شده GWT از بخشی از کتابخانه JDK می باشد.
کتابخانه رابط کاربری GWT : این کتابخانه حاوی کامپوننت هایی برای ایجاد رابط کاربری برنامه می باشد که به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
  • widget: کامپوننت هایی که ظاهر یک برنامه را تشکیل می دهدند (نظیر: Button ، TextBox و ...)
  • panel: کامپوننت هایی که بمنظور چینش و مشخص کردن ترتیب widget ها مورد استفاده قرار می گیرند و widget ها را درون خود جای می دهدند.
ادامه دارد...

شاد باشید.


۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۳:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سعید زرین فام