During learn and experience

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۸۸ ثبت شده است

دانلود JDK بدون استفاده از ...

سلام
با استفاده از لینک زیر می توانید آخرین نسخه JDK را به راحتی دانلود کنید.

همین الان دانلود کنید (لینک بزودی فعال می شود)

شاد باشید.
۳۱ فروردين ۸۸ ، ۱۶:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

دانلود Google Web Toolkit بدون استفاده از ...

سلام
با استفاده از لینک زیر می توانید آخرین نسخه GWT را به راحتی دانلود کنید.

همین الان دانلود کنید

شاد باشید.
۳۰ فروردين ۸۸ ، ۰۹:۵۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

دانلود NetBeans IDE بدون استفاده از ...

سلام
با استفاده از لینک زیر می توانید NetBeans IDE را به راحتی دانلود کنید.

همین الان دانلود کنید

شاد باشید.
۲۹ فروردين ۸۸ ، ۰۸:۰۶ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

درباره ماهیگیری و آب گل آلود

وقتی تعدادی ماهیگیر می خواهد از یک دریاچه ماهیگری کنند طبیعتا زمانی که آب ساکن است (گل آلود نیست) هرماهیگیر بسته به تبهر و مهارت خود در امر ماهیگیری تعدادی ماهی صید می کند و هر ماهی گیری که مهارت بالاتر و تجربه بیشتری داشته باشد تعداد ماهی بیشتری بدست خواهد آورد.

حال تصور کنید یکسری ماهیگیر که تازه کار هستند و مهارت کافی برای صید ماهی های زیاد ندارند قبل از اینکه تمام ماهیگیران به محل دریاچه بیایند آب دریاچه را گل آلود می کنند ، آنها با این کار مهارت ماهی گیران باتجربه را صفر می کنند و آنها را از نظر مهارت ماهیگیری تا حد توانایی های خود پایین می آورند.
از طرف دیگر پس از گذشت مدت زمانی می توانند خود را بعنوان ماهیگیر باتجربه معرفی کنند.
البته این یکی از زیان های (یا مزایای) گل آلود کردن آب است. درهنگام ماهیگیری از آب گل آلود نمی توان خوب را از بد تشخیص داد و بدرستی فهمید که که کدام ماهیگیر متبهر و باتجربه است. در این شرایط حق های بسیاری ناحق می شود.

شاد باشید.
۲۸ فروردين ۸۸ ، ۰۷:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

معماری Oracle ADF

Oracle ADF برپایه بهترین تجربه های عملی بنا شده است. نرم افزار هایی که شما با استفاده از Oracle ADF می سازید به یک تفکیک آشکار در business logic ، page navigation و رابط کاربری با پیروی از معماری model-view-controller دست پیدا می کنند. همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده است در معماری MVC لایه بندی ها و تقسیم وظایف بصورت زیر است:

• لایه مدل بیان کننده مقادیر داده ای مرتبط با صفحه جاری است.
• لایه view شامل صفحات رابط کاربری است که بمنظور مشاهده و ویرایش داده های لایه مدل استفاده می شود.
• لایه controller ورودی های کاربر را پردازش کرده و ناوبری صفحات (page navigation) را تعیین می کند .
• لایه business service دسترسی به داده ها و کپسوله سازی منطق کاری سیستم را رسیدگی می کند.

شکل بعدی مکان مناسب هر کدام از ماژول های ADF درون معماری نرم افزار برنامه نشان می دهد. ماژول اصلی در این چهارچوب Oracle ADF Model است ، مکان اتصال (binding) اعلانی (declarative) داده ها که مشخصه JSR-227 را پیاده سازی می کند. این خصوصیت یک API برای دستیابی به فراداده (metadata) اعلانی (declarative) داده ها محیا می کند. لایه مدل Oracle ADF یک روش یکپارچه برای اتصال هر نوع رابط کاربری به هر نوع business service را بدون احتیاج به نوشتن کد در اختیار قرار می دهد. سایر ماژول ها که در این مجموعه قرار دارند عبارتند از:
• کامپوننت های Oracle ADF Business که ساختن business service ها را آسان می کند.
• Oracle ADF Faces که یک کتابخانه توانمند از کامپوننت های رابط کاربری با قابلیت AJAX برای ساخت برنامه های تحت وب با استفاده از JSF را ارائه می دهد.
• Oracle ADF Controller، صفحات JSF را با Oracle ADF Model یکپارچه می کند. Oracle ADF Controller مفاهیم استاندارد JSF controller را از طریق فراهم کردن قابلیت های بیشتر توسعه داده است ، قابلیت هایی نظیر جریان های کاری با قابلیت استفاده مجدد که نه تنها کنترل صفحات را بین یکدیگر انتقال می دهد بلکه بین سایر فعالیت هانیز این کار را انجام می دهد ، برای مثال فراخوانی متد یا سایر جریان های کاری .

نکته: علاوه بر ADF Faces ، همچنین از استفاده از تکنولوژی های Swing ، JSP و JSF استاندارد در لایه view پشتیبانی می کند.

شاد باشید.


۲۶ فروردين ۸۸ ، ۰۹:۰۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

معرفی Oracle ADF

چهارچوب (Framework) توسعه برنامه های کاربردی اراکل (Oracle ADF) یک چهارچوب نرم افزار یکپارچه است که برپایه استانداردهای Java EE و تکنولوژی های متن باز بنا شده است. این چهارچوب (Framework) برای ساده سازی و سرعت بخشیدن به پیاده سازی نرم افزارهای مبتنی بر معماری سرویس گرا می باشد. اگر شما راه حل های سازمانی توسعه می دهید که از طریق وب ، شبکه های بی سیم ، دسکتاپ ، یا سرویس های وب داده ها را نمایش می دهد ،جستجو ، ایجاد ، ویرایش و اعتبارسنجی می کند ، Oracle ADF کارهای شما را ساده تر می کند. استفاده توامان از Oracle JDeveloper 11g و Oracle ADF محیطی را به شما می دهد که چرخه توسعه کامل از مرحله طراحی تا استقرار ، را پوشش می دهد. علاوه بر این امکاناتی مانند اتصال (binding) داده با استفاده از drag-and-drop ، طراحی visual رابط کاربری و قابلیت های توسعه تیمی بصورت توکار در اختیار شما قرار می دهد.


ADF = Application Development Framework

شاد باشید.
۲۳ فروردين ۸۸ ، ۱۶:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

GWT 1.6 و دوستان!

گوگل طی یک اقدام ناگهانی دیروزGWT نسخه 1.6 را release نهایی کرد. دلیل این کار پشتیبانی سرویس Google App Engine از جاوا می باشد (تا قبل از این Google App Engine فقط از Python پشتیبانی می کرد) ، گوگل با این کار به توسعه دهندگان GWT این امکان را داد که برنامه های GWT خود را (با ساختار جدید در نسخه 1.6) و با استفاده از پلاگ این Google Plugin for Eclipse ، به راحتی برروی سرویس Google App Engine قرار دهند!
سرویس Google App Engine با پشتیبانی از جاوا بطور قطع از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد شد و درامد بیشتری را برای گوگل به همراه خواهد داشت ، Google Plugin for Eclipse نیز باعث راحتی استفاده از GWT (و...)می شود.

GWT (Google Web Toolkit): ابزار توسعه برنامه های وب بر پایه AJAX با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا.
Google App Engine: سرویس محاسبات ابری (cloud computing) گوگل که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد برنامه های تحت وب خود رابا نام دومین (domain) دلخواه خود برروی زیرساخت های گوگل مستقر کنند (به عبارت دیگراز زیرساخت های گوگل بعنوان host استفاده کنند).

شاد باشید.
۲۰ فروردين ۸۸ ، ۰۹:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

کاربرد اصلی GWT

تا به حال مطالب زیادی در باره معماری ، ساختار و مزایای GWT پست کرده ام ، امروز قصد دارم یک نکته در مورد کاربرد GWT ذکر کنم که هم می تواند جزو معایب این Framework و هم مزایای آن باشد.
موتورهای جستجو (Google ، Yahoo و...) نمی توانند برنامه های وب تولید شده توسط GWT را برای عملیات جستجو ایندکس گذاری کنند.
برای توضیح این امر ذکر یک نکته ضروری است که GWT یک Framework برای تولید برنامه های تحت وب می باشد نه برای تولید وب سایت.
برنامه های تولید شده توسط GWT با جاوااسکریپت و ساختار DOM مرورگر کار می کنند در حالی که موتورهای جستجو قابلیت ایندکس کردن برنامه های جاوا اسکریپت را ندارند.
از طرف دیگرهمانطور که ما از موتورهای جستجو انتظار نداریم برنامه های وب Flash یا Applet را ایندکس کنند نباید انتظار داشته باشیم بتوانند برنامه های GWT که ساختار اسکریپتی دارند را برای جستجو ایندکس کنند.

نتیجه: تمرکز GWT برای تولید برنامه های تحت وب (مانند: Gmail ، Yahoo Mail ، Google Reader و...) است و به عبارت دیگر GWT یک Framework خاص منظور برای تولید برنامه های تحت وب است نه وب سایت. که این را می توان ضعف GWT نامید اگر بگوییم چرا این Framework همه منظوره نیست و یا می توان قدرت آن نامید اگر به این نکته توجه کنیم که در یک زمینه خاص (تولید برنامه های Full Ajax تحت وب) تمرکز کرده است.

شاد باشید.

۱۹ فروردين ۸۸ ، ۰۸:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

مشکل دنیا

یکی از مشکلات اساسی دنیا این است که انسان های نادان فکر می کنند بهتربن راه را می روند و برروی آن پافشاری و فکر می کنند راه بهتری وجود ندارد ولی انسانهای دانا راه پیش روی خویش را به چالش می کشند و در صورت پی بردن به اشتباه خویش با شجاعت آن را می پذیرند و تغییر مسیر می دهدند.

شاد باشید.
۱۷ فروردين ۸۸ ، ۰۹:۱۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سعید زرین فام

UML چیست؟

یکی از ابزارهای مهم در مهندسی نرم افزار در دنیا UML می باشد که در شرکت های نرم افزاری و محافل علمی استفاده زیادی دارد. اما متاسفانه در کشور ما استفاده وسیعی از این ابزار قدرتمند نمی شود.
UML یک زبان مدلسازی استاندارد و همه منظوره گرافیکی برای تولید یک مدل انتزاعی از یک سیستم است. 
UML روشی استاندارد برای تهیه Blueprint (نقشه پیش ساخته-طرح اولیه قبل از پیاده سازی) سیستم است.
UML یک روش باز (open) برای مشخص کردن ، بصری کردن (visualise) ، ساختن و مستند کردن محصولات (artifact) یک نرم افزار شئ گرای دردست ساخت است.

مزایای استفاده از UML:
- یک زبان قدرتمند است و تمامی عناصر این زبان معانی قدرتمند و کاملی دارند.
- مختصر و موجز است بدین معنی که این زبان فقط شامل اشکال ساده گرافیکی قابل فهم است.
- جامع است یعنی تمامی جنبه های مهم یک سیستم را شرح می دهد.
- مقیاس پذیر (scalable) است یعنی برای پروژه ها در تمامی سطوح (بزرگ ، متوسط و کوچک) قابل استفاده است.
- بر پایه برترین تجربه های انجمن های شئ گرا در 20 سال گذشته بنا شده است.
- استاندارد است.

البته به نظر می رسد در کشور ما ابتدا باید در مورد لزوم استفاده از ابزارهای مدلسازی برای توسعه یک سیستم نرم افزاری صحبت کرد. استفاده از ابزارهای مدلسازی باعث کاهش هزینه های تولید ، بالا رفتن کیفیت نرم افزار تولید شده ، کاهش هزینه های نگهداری و پشتیبانی از نرم افزار و... می شود.
یکی از مزیت های مهم استفاده از UML برای مدلسازی سیستم های نرم افزاری امکان تولید کد برنامه با استفاده از مدل تولید شده توسط UML است.

در حال حاضر آخرین نسخه UML ، نسخه 2.2 می باشد.

شاد باشید.

۱۳ فروردين ۸۸ ، ۱۳:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام

رابطه حیوانات و سال های خورشیدی

امسال سال گاو است.
در لینک زیر به راحتی می توانید معادل حیوان سال خورشیدی مورد نظر خود را بدست آورید:

http://weblog.mjm3d.com/tag/%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%A7%D9%88/
۰۴ فروردين ۸۸ ، ۰۳:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید زرین فام