​حدودا سه سال پیش از بلاگر بدلایلی که در این پست گفتم به blog.ir مهاجرت کردم. الان هم دارم بدلایل زیر از اینجا به ویرگول مهاجرت می کنم. البته medium هم گزینه خوبیه ولی برای نوشته های فارسی جای مناسبی نیست.

 

دلایل من برای ترک blog.ir:

  • ریسپونسیو نبودن  blog.ir و برای وب امروز که درصد بالایی از کارها با استفاده از موبایل انجام میشه خیلی بده.
  • حداقل در سه سال گذشته blog.ir کلا ساکن بوده و هیچ تغییر مثبتی در راستای مدرن سازی یا بهبود سایت انجام نشده.
  • ​ادیتور های blog.ir خیلی ضعیف و قدیمی هستند و برای نوشتن یک مطلب طولانی کار باهاشون تقریبا داره زجرآور میشه.
  • امکان ساده مثل لاگین با اکانت های شبکه های اجتماعی در blog.ir ​وجود نداره.

علاوه بر موارد فوق ویرگول یک تیم فعال و قوی داره که ارزش حمایت دارن.

در نهایت بنظر من اگر blog.ir همینطور بخاد منفعل عمل کنه بیشتر از الان کاربران خودشو از دست میده.

 

اکانت من در Medium

 

اکانت من در ویرگول