به اینی که می نویسم اعتقاد ندارم ولی بعضی موقع ها ندونستن یه سری چیزا بهت کمک می کنه که یه کارایی رو انجام بدی که در صورت دونستن اون چیزا عمرن انجامشون میدادی!!!

دسترسی داشتن به اطلاعات و دانش تو این موارد مزیت حساب نمی شه؟

مثلا من حداقل یکبار در گذشته جراحی لثه کرده بودم و خودمم خبر نداشتم، چرا، چون بچه بودم، اینترنتم نداشتیم و تو خونوادمونم دندون پزشک هم نداشتیم (فقدان اطلاعات) ولی رفتم چند جلسه دندونم عصب کشی شده، پر شده، جراحی لثه شده و در نهایت روکش شده و من بدون ترس و دغدغه فقط فهمیده بودم دندونم خوب شده در حقیقت تنها فرق پروسه بالا به یه پر کردن معمولی برام این بوده که یکی چند جلسه طول کشیده و یکی ۱ جلسه.

حالا الان مثلا بزرگ شدم، اینترنت دارم و کلی رفیق آشنا که ازشون سوال پرسیدم (داشتن اطلاعات). دکتر بهم گفته نیاز به جراحی لثه داری رفتم پرس و جو کردم اینترنت سرچ کردم دیدم چه کار ترسناکیه که باید لثتو بتراشن تا تاج دندونت بیشتر شه برای روکش و ...
اصالت کاشونیمم زده بود بالا که اصلا نرم برای دندونه کاری کنم نهایتش می کشمش دیگه !!!

امروز که کار تمام شد تازه فهمیدم قبلا جراحی لثه داشتم. فکر کن.

حالا نداشتن اطلاعات بهتره یا داشتنش !!!