پس از حدود هشت سال لذت بردن از سرویس بلاگ نویسی قدرتمند بلاگر، فکر می کنم یک جایگزین خوب برای اون پیدا کردم. شاید مهمترین دلیلم برای کوچ به blog.ir، فیلتر شدن بلاگر باشه ولی مطمئنا آشنا شدن با شرکت بیان (شرکت صاحب blog.ir) در سال ۹۲ در ضمن یک مصاحبه کاری و افتخار به وجود همچین شرکت قدرتمندی در ایران و همچنین درگیر شدن خودم با وب سایت های فارسی زبان بواسطه جواب یاب و مشاهده مظلوم بودن سرویس های فارسی زبان در بین فارسی زبانان!!! این حسو تو من تقویت کرد که پس از گذشت حدود ۵ سال از فیلتر شدن بلاگر، بخاطر سرویس با کیفیت شرکت بیان و حمایت از وب فارسی و زحمات شرکت بیان به blog.ir کوچ کنم.

یکی از مراحل لذتبخش کوچ به blog.ir وجود ابزار مهاجر بیان بود که به من اجازه داد تا مطالب ۸ سال گذشته وبلاگ سابقم در بلاگر رو به اینجا منتقل کنم. البته اینکه ابزار مهاجر بیان بر روی لینوکس هم اجرا می شد کلی به من حال داد (هر چند که کار نکرد و مجبور شدم از نسخه ویندوز استفاده کنم).

همانطور که می بینید در کل انتقال مطالب از بلاگر به blog.ir با موفقیت انجام شده ولی چند مشکل وجود داشت:

  • رابط کاربری ابزار مهاجر بیان بر روی لینوکس یک مشکل اساسی داره و اونم اینه که در زمان افزودن یک مهاجرت جدید کومبو انتخاب سرویس دهنده وبلاگ باز نمیشه!
  • در blog.ir حداکثر می توان ۲۰ موضوع داشت، در زمان import چون label های بلاگر به موضوع در blog.ir تبدیل می شوند وقتی تعداد ۲۰ موضوع پر می شود اگر مطلب بعدی label جدیدی داشته باشه ابزار مهاجر بیان اون رو import نمی کنه و خطا میده (بهتر بود import می کرد ولی اون رو بدون موضوع میکرد). برای همین من مجبور شدم import رو حدود ۱۵ بار تکرار کنم و هر بار موضوع هایی رو توی blog.ir پاک کنم تا فرآیند ادامه پیدا کنه!

حالا دیگه اینجا همه چی آمادس. برای تیم پر تلاش بیان آرزوی موفقیت می کنم.