تا به حال مطالب زیادی در باره معماری ، ساختار و مزایای GWT پست کرده ام ، امروز قصد دارم یک نکته در مورد کاربرد GWT ذکر کنم که هم می تواند جزو معایب این Framework و هم مزایای آن باشد.
موتورهای جستجو (Google ، Yahoo و...) نمی توانند برنامه های وب تولید شده توسط GWT را برای عملیات جستجو ایندکس گذاری کنند.
برای توضیح این امر ذکر یک نکته ضروری است که GWT یک Framework برای تولید برنامه های تحت وب می باشد نه برای تولید وب سایت.
برنامه های تولید شده توسط GWT با جاوااسکریپت و ساختار DOM مرورگر کار می کنند در حالی که موتورهای جستجو قابلیت ایندکس کردن برنامه های جاوا اسکریپت را ندارند.
از طرف دیگرهمانطور که ما از موتورهای جستجو انتظار نداریم برنامه های وب Flash یا Applet را ایندکس کنند نباید انتظار داشته باشیم بتوانند برنامه های GWT که ساختار اسکریپتی دارند را برای جستجو ایندکس کنند.

نتیجه: تمرکز GWT برای تولید برنامه های تحت وب (مانند: Gmail ، Yahoo Mail ، Google Reader و...) است و به عبارت دیگر GWT یک Framework خاص منظور برای تولید برنامه های تحت وب است نه وب سایت. که این را می توان ضعف GWT نامید اگر بگوییم چرا این Framework همه منظوره نیست و یا می توان قدرت آن نامید اگر به این نکته توجه کنیم که در یک زمینه خاص (تولید برنامه های Full Ajax تحت وب) تمرکز کرده است.

شاد باشید.