During learn and experience

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ و گذر ۴ سال دیگه از عمر

جام ملت های اروپا دیشب شروع شد و علاوه بر حال و هیجان فوتبالی که برای یک ماه منو خوشحالتر نگه میداره این پیغام رو هم برام داشت که ۴ سال دیگه از عمر شیرین گذشت و باید بگوش و بهوش بود.

۴ سال پیس یورو 2012، شرکت بهین پژوهش، شروع علاقه مندی به ارلنگ، آزمون آیلتس و ...

 

شکر

۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سعید زرین فام

معرفی کتاب چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار

کتاب "چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار" نوشته پرویز درگی، شاید در ابتدا و فقط از روی عنوان کتاب شبیه به کتاب های یادگیری در ۲۱ روز و یک هفته باشه و آدم رو جذب نکنه ولی وقتی بازش می کنی و بصورت تصادفی چند پاراگرافی ازش میخونی می بینی یک کتاب پر محتوا و بسیار پر نکته است که بهمون کمک میکنه زندگی با هدف تر و شادتری داشته باشیم.

کتاب در قالب چهل بخش (گفتار) به معرفی راه کار ها و چک لیست هایی برای ارتقای مهارت های شخصی و کسب و کار پرداخته. برای من این کتاب بمب یادآوری و انرژی بود، خیلی از نکاتشو قبلا بصورت جسته گریخته خونده بودم ولی یادم رفته بود و برام یادآوری شد و بسیاری از مطالب هم جدید بود.

یکی از نکات خوب کتاب اینه که ترجمه نیست و متن روانی داره و نویسنده هم به خوبی کتاب رو ساختارمند جلو برده و در بسیاری از موارد ارجاع داده به کتاب های مشهورتر و اونهارو معرفی کرده.

بسیاری از راهکار های کتاب هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده تیمی، سازمانی و شرکتی کاربرد داره. مطالبی مثل قهرمان درون و نادان درون، آینده سازی یا آینده سوزی، پرورش یک ذهن آشفته، مدیریت استرس، ساختن برند شخصی و ... برای من خیلی مفید و الهام دهنده بود.

من کتاب رو از قفسه کتاب درون شرکت بیان قرض گرفتم و خوندم ولی برای خریدش می تونید برین انقلاب یا از این سایت کمک بگیرید.

 

۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سعید زرین فام

دوره های جدید آموزش اسکالا و برنامه نویسی Functional در Coursera

خبر خوب برای علاقه مندان به اسکالا، برنامه نویسی Functional و تکنولوژی های مرتبط با اسکالا مثل Spark اینه که سایت Coursera بهمراه دانشگاه EPFL علاوه بر دوره های قدیمی که برای آموزش در این زمینه داشتند، چند دوره جدید رو هم اضافه کردند که علاقه مندان می تونن  رایگان از آنها استفاده کنند:

این کار دانشگاه EPFL و سایت Coursera خیلی عالیه. سطح دوره ها از بالا به پایین سخت تر میشه و بهتره به ترتیب از بالا شروع کنید. نگران نباشید بعضی از دوره ها که ثبت نامشون تموم شده پس از اتمام دوره در حال برگزاری مجددا ثبت نام میکنن.

تجربه شخصی که از حضور در این دوره ها دارم اینه که اگر برای ۱ ماه وقت ندارین روزی ۱ تا ۲ ساعت زمان بزارید و محتوای دوره رو مطالعه کنید و تمرین هارو حل کنید در دوره ها شرکت نکنید و بزاری برای وقتی که زمان آزاد دارید.

 

شاد باشید.

۱۲ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۴ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سعید زرین فام

معرفی کتاب Java 8 in Action: Lambdas, Streams, and functional-style programming

پس از سال ها و بعد از Java 5 یک نسخه انقلابی دیگر از جاوا عرضه شده است و کم کم پس از گذشت بیشتر از دو سال، جامعه توسعه دهندگان جاوا در حال وفق دادن خود با امکانات و سیسنتکس های جدید آن هستند. اصلی ترین قابلیت های Java 8 حول و حوش افزودن امکانات لازم برای کمی functional کردن جاوا بوده است تا کم کم جاوا از یک زبان برنامه نویسی imperative به یک زبان hybrid تبدیل شود ولی به نظر من امکانات اضافه شده در Java 8 برای پشتیبانی از سبک برنامه نویسی Functional بیشتر در حد syntactic sugar بوده و بدلیل backward compatible نگه داشتن جاوا در نسخه ۸ جاوا فقط کمی Functional شده است و اگر کسی با مفاهیم برنامه نویسی Functional آشنایی داشته باشد متوجه می شود که جاوا کماکان خیلی بیشتر imperative است تا Functional.

 

اگر برای یادگیری جاوا ۸ بدنبال یک منبع مطمئن و کامل هستید به شما کتاب Java 8 in Action  را پیشنهاد می کنم. مزیت اصلی این کتاب این است که علاوه بر اینکه با جزئیات فراوان و دقیق قابلیت های جدید جاوا ۸ را معرفی کرده، تمرکز زیادی بر معرفی سبک برنامه نویسی Functional داشته است و بصورت کامل خواننده را با دنیای برنامه نویسی Functional آشنا می کند که این کار بخصوص برای توسعه دهندگان جاوا که آشنایی کمتری با این سبک دارند عالی می باشد.

 

اخطار: اگر فقط میخواهید با قابلیت های جدید جاوا ۸ آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید توصیه می کنم کتابی دیگر که فقط بر روی این هدف تمرکز دارد را مطالعه کنید. بدلیل اینکه این کتاب شما را بخوبی با سبک برنامه نویسی Functional آشنا می کند و همچنین با توجه به فوق العاده ضعیف بودن جاوا ۸ در زمینه برنامه نویسی Functional ممکن است پس از آشنایی با دنیای برنامه نویسی Functional دیگر از جاوا خوشتان نیاید و از کدنویسی با آن زجر بکشید !!!

 

۰۱ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۵ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سعید زرین فام