جدیدا دارم بصورت جسته گریخته C++ کار می کنم. با اینکه علاقه دیوانه واری به زبان برنامه نویسی جاوا دارم ولی همیشه دو چیزه جاوا بوده که یه کم اذیتم می کرده ، یکی سرعت پایین در زمان اجرای برنامه های جاوا و دیگری مصرف بالای حافظه دربرنامه های جاوا بوده. البته بارها بصورت کاملا علمی و فنی بررسی کردم و همیشه به این نتیجه رسیدم که با توجه به امکانات و راحتی هایی که جاوا به برنامه نویس می دهد میشه از این دو عیب گذشت.

با توجه به تمام موارد بالا تقریبا باز هم نتونستم خودم رو کنترل کنم و C++ رو شروع کردم. Framework های زیادی برای زبان C++ وجود داره ، دربین این Framework به نظرم Qt از جنبه های مختلف بهتر و قویتر به نظر رسید مثلا موارد زیر را می توان بعنوان مزیت های این Framework بیان کرد:

- Cross Platform بودن (سرو تهم رو بزنن جاوا کارم)
- وجود ابزار های قوی برای توسعه دهندگان (مثل Qt creator و ...)
- وجود یک community قوی و همچنین حمایت شرکت بزرگی مثل Nokia
- وجود کتابخانه های فراوان و متنوع در زمینه های مختلف
- و...

به نظر من اگر قرار باشه مصیبت برنامه نویسی با C++ را قبول کنیم Qt بهترین Framework برای توسعه برنامه های C++ می باشد. البته این نکته را هم یادآوری بکنم که Qt برای زبان جاوا یک binding به نام Qt Jambi دارد که البته به نظر من اگر کسی می خواهد برای تولید برنامه ها از زبان جاوا استفاده کند بهتر است از همان کتابخانه های مشهور جاوا استفاده کند (Swing ، SWT).

در کل تا این لحظه مشکل یا ایراد خاصی در Qt ندیدم و به نظر می رسه با یک Framework کامل روبرو هستم.

شاد باشید.